Kvalitetspolicy
Orust Mekaniska AB ska vara kvalitetsledande inom sin bra nsch.
Levererade
produkter ska vara specifikationsenliga och levereras till kund i
rätt tid och i rätt kvantitet.
Orust Mekaniska Aktiebolag tillämpar principen 100% rätt, det vill
säga inga fel i provuttag accepteras.
Kundrelationer
Kunden är den viktigaste faktorn i vår
verksamhet. Inga kunder - ingen verksamhet.
Vi skall bedriva ett
aktivt och utvecklande samarbete med kunden för att kunna möta
marknadens behov och ge bästa tänkbara service.
Leverantörsrelationer
Hög och jämn materialkvalitet är av
största betydelse för vår tillverkning samt för att möta våra
kunders krav. Via ett nära och aktivt samarbete med våra
materialleverantörer tillgodoser vi marknadens behov av idag.
Personalrelationer
Högsta kvalitet i vår tillverkning är
en förutsättning för principen 100 % rätt. Detta kräver delaktighet,
engagemang och förståelse av all personal inom företaget.
Orust Mekaniska Aktiebolag skall ge
varje anställd såväl utbildning som information så att detta kan
uppnås. Utrustning och arbetsformer anpassas så att varje anställd
kan påverka sin arbetssituation och utvecklas i arbetet.
Målsättning
Årligen fastställs nya kvalitetsmål
med syfte att uppnå kontinuerliga kvalitetsförbättringar.
Miljöpolicy
Vi har alla ett ansvar för att miljön
vi efterlämnar till våra barn och barnbarn blir den bästa möjliga.
Som ett led i denna strävan ska Orust Mekaniska Aktiebolags
målsättning vara att en så stor miljöhänsyn som möjligt genomsyrar
vårt arbete.
|